Header image
Billeder fra vores ture til Thailand

Hvis du vil skrive til os kan du gøre det på denne mail ncmohr@mbuna.dk

Rejsebeskrivelser og Historier

Rejsebeskrivelse forår 2007

Jeg så at en anden lige havde lagt en fin rejsebeskrivelse ud og det synes jeg egentlig var en god ide så jeg ville da også ligge en beskrivelse ud af vores 3. rejse til Thailand. Den havde en varighed på ca 4 uger. Rejsen var fra begyndelsen til slutningen af marts. Vi rejste sammen med min svigerfamilie (både svigerfar, svigermor, svigerinde og hendes mand og barn samt min far)

Dag 1-5 Bangkok
Vi er storshoppere så et ophold i bangkok er næsten uundgåligt. Vi tog ture til phantip plaza (mest mig og sønnike der skulle se på computer ting), Siam Paragon (Mest fruen der godt kan lide at se på mærketøj og mærkevarer). Derudover vores yndlingsbeskæftigelse Chatuchak Market. 149.000 kvadrat meter stande med alt imellem himmel og jord, et af de største udendørs markeder i verdenen.
Til børnene havde vi ture til Siam Ocean World og selvfølgelig utallige legetøjsforretninger.
En af dagene valgte vi en lille afstikker op til the floating market i damuen Saduak (ikke sikker på stavning af dette) samt et elefant show og en forestilling der skulle vise dagligdagen for en almindelig familie igennem et helt liv fra fødsel til død. Afsluttede med en tur i et træværksted og på en orkidefarm.
Vi missede desværre vores tur i klongerne som vi plejer at tage (de små flodsystemer i bangkok hvor man ser rig og fattig side om side. Folk som tage bad i floden og deres nabo som børster tænder i den og dennes nabo som bruge det som et toilet)
Dag 6-11 Chiang Mai
Her var der masser af shopping og vi fik set en del templer. Børnene havde fundet et super sted hvor der var masser af elektroniske dimser med lys og lygter de kunne køre, flyve eller sejle i. Da min kone er adoptivkoreaner har vi en forkærlighed for koreansk mad og der er masser af koreanske restauranter i chiang mai området som vi fik besøgt. Vi var selvfølgelig også en tur til Doi Suthep (et tempel) og til en elefantlejr, i den sidstnævnte havde vi også den tvivlsomme fornøjelse at prøve og køre i oksekærre.
Dag 11-26
Krabi og Aonang
De første par dage blev tilbragt i krabi. Her er et hyggeligt natmarked og derudover er der en mulighed for at komme ud i manggroven lige ved siden af byen. Herefter tog vi til Aonang som efterhånden er blevet et fast holdepunkt i vores ferier til Thailand. Dette er afslapnings delen af ferien. En af dagene havde vi hyret en 25 personers speedbåd for omkring 18.000 baht og den brugte vi så til at sejle til Phi Phi og til alle de små ø'er imellem Phi Phi og Aonang. Det var en fantastisk tur og mine unger fik set en rigtig klovnfisk (Nemo) for første gang i deres liv.
Mange af de andre dage hyrede vi en longtailbåd i en dag og lå og sejlede til de nærmeste ø'er (Poda, Chicken Island og Hong). Her har man fornøjelsen at bade med en masse fisk hvis man bare tager lidt toastbrød med. Ungerne var helt vilde med det. En enkelt gang tog vi på fisketur en hel dag i en longtailbåd og det var helt fantastisk. Vi fangede et par fisk som jeg ikke aner hvad var og vores kaptajn lagde an ved en lille øde ø hvor han så gik i gang med at grille maden på en dertil medbragt gril. Min datter på 3 har aldrig været særlig vild med fisk, men denne oplevelse fik hende til at skifte mening 100%. Faktisk spiste hun den ene af de to fisk vi spiste og de var ikke små :) Vi havde også en en dags tur til phuket men patong har aldrig været min kop the og efter 4-5 timer der så har man fået rigeligt. Dette skulle også være tilfældet med aonang men vi rejser altid i yderperioderne af højsæsonen så vi har ikke været synderligt ramt :)

Vi skal snart afsted igen men denne gang skal vi afsted i en måned. rejseplanen er næsten ens men ikke alligevel. Vi skal have vores 5 dage i bangkok, dette bliver så efterfulgt af 18 dage og krabi og så skal vi have fornøjelsen af at opleve sonkran for første gang i vores liv (I Chiang Mai). Af de 18 dage vi har i krabi bliver 3 af dem brugt til en sviptur til malaysia. Hvis du kunne tænke dig at se nogle af de billeder fra turene er du meget velkommen til at trykke på billeder ude til højre